آخرين ارسال 03 تیر 1398 15:53 توسط Niknia
مرحله 3. تولید، تولید‌کننده، روش و مواد
53 پاسخ
مولف پيغام ها


کاربر ارشد


کاربر ارشد


--
02 دی 1397 10:50
    بله حق با شماست. ماجرا را در ذیل این موضوع ادامه خواهیم داد.


    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    02 دی 1397 10:50

    سپاسگزارم.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    16 دی 1397 10:26

    سلام و وقت بخیر،

    عذرخواهی می‌کنم که اطلاعات مربوط به این مرحله را خیلی دیر می‌فرستم.

    لطفا فایل اکسل پیوست را ملاحظه فرمائید. من سعی کردم که با بازخوانی دوباره مقالات اطلاعات احیانا جاافتاده را پیدا کنم؛ ولی متأسفانه در مورد فعالیت تولید آثار، اطلاعات دقیقی برای زمان، مکان و کنش‌گران وجود ندارد.

    با سپاس و احترام

    Production_1st ed.xlsx



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    16 دی 1397 12:30
    به هر حال اگر اطلاعاتی در دسترس نیست راهی هم به جز صرفنظر کردن از درج آن‌ها وجود ندارد. با این وجود ما هنوز به ثبت فعالیت تولید نیاز داریم. در فایل شما به Technique تعدادی از آثار اشاره شده است. اینجا در واقع در حال اشاره به روش تولید اثر است. برای ثبت این دانسته لازم است که موجودیت واسط تولید رخداد ثبت شود.

    می‌توانیم برای آن دسته از آثار که دانسته‌ای در مورد تولیدشان داریم رخداد تولید را ثبت کنیم. برای این کار لازم است، شبیه موارد پیشین، فهرستی تهیه بفرمایید که رابطه این دسته از آثار با رخداد تولیدشان را مشخص کند. دوستان این فهرست را فراخوانی خواهند کرد. البته ممکن است درج کردن دستی برایتان ساده تر باشد در این صورت محاوره ویرایش را به این منظور تکمیل خواهیم کرد. در هر دو صورت، مطابق معمول نیاز به الگویی برای url هم خواهید داشت.

    موفق باشید



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    16 دی 1397 23:42

    سلام،

    سپاس از راهنمایی و توضیحات شما.

    1. URI مربوط به تکنیک‌های قابل تشخیص را در فایل پیوست درج کردم. ممنون می‌شوم ملاحظه فرمائید. 

    2. چنانچه صلاح می‌دانید اطلاعات این بخش را دستی وارد کنم چون فکر می‌کنم، در حین وارد کردن اطلاعات به نمونه‌های مشابه در موزه بریتانیا (مثلا بازیابی اطلاعات ماده سازنده و غیره) برخورد کنم و به مرور برخی قطعات پازل را پیدا و درج کنم.

    3. URI باقی موجودیت‌های مرتبط با فعالیت تولید، نظیر material را نیز بازیابی و ثبت کنم؟

    4. در مورد مکان تولید هم فکر می‌کنم، نام Iran, Central که قبلا زحمت فراخوانی آن کشیده شده است را درج کنیم بد نباشد. هر چند غیردقیق است ولی خیلی هم برای این دسته از اشیاء، دور از ذهن نیست. 

    با احترام

    Techniques--BM URI-1st ed.xlsx



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    17 دی 1397 10:18
    سلام،

    1- همکارانم شما را در فراخوانی روش‌های تولید تعیین شده به پایگاه داده همراهی خواهند کرد. بعد از فراخوانی مطابق معمول خواهید توانست به ان‌ها ارجاع دهید.

    2- تصمیم خوب و مولدی است. همکاران عزیزم زحمت تکمیل محاوره ویرایش را خواهند کشید. رابطه P108 آثار شما را با رخداد تولید آن‌ها مرتبط خواهد کرد. فعالیت‌های تولید را هم در متن ویرایش اثر درج خواهید کرد و نه در فهرستی مستقل. بنابراین در تعیین فعالیت تولید با درج موجودیت مواجه خواهید بود نه با انتخاب آن. در مورد دیگر ویژگی‌های فعالیت تولید هم باید هنگامی که با چیزی مواجه شدید هماهنگی کنیم. در مورد به خصوص ماده سازنده بند بعدی را بخوانید.

    3- اگر به مواد سازنده موزه بریتانیا ارجاع می‌دهید بله لطفا آن‌ها را هم فهرست کنید. اما به نظر می‌رسد که مناسب‌ترین روش برای ارجاع به آن‌ها از طریق P45 باشد. به این ترتیب آن‌ها مستقیما با آثار مرتبط خواهند بود نه با فعالیت تولید آن‌ها. در واقع از نظر جایگاه بیشتر شبیه به نوع اثر هستند و جا داشت که در همان فاز اول به آن‌ها بپردازیم.

    4- انتخاب خوبی است.

    موفق باشید



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    17 دی 1397 16:28
    سلام،

    محاوره ویرایش آثار شما به روز شده است. می‌توانید فعالیت تولید آثار خود را ثبت کنید. روش تولید منسوب به هر فعالیت را هم می‌توانید از مجموعه روش‌هایی که مشخص کرده بودید تعیین کنید.

     موفق باشید



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    17 دی 1397 21:30

    سلام،

    ممنونم از زحمات و توضیحات شما.

    موجودیت فعالیت تولید را برای دو اثر n4 و n5 (ردیف‌های 23 و 24) درج کردم. پس از ذخیره شناسۀ یکتای فعالیت کشف هم تغییر پیدا کرد.

    با سپاس فراوان و احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    18 دی 1397 00:02

    سلام،

    1. فهرست Material و شناسه موزه بریتانیای هریک را در فایل پیوست با رنگ سبز مشخص کردم. در مجموع نیاز است که 17 شناسه از مستندات موزه بریتانیا فراخوانی شود. ممنون می‌شوم ملاحظه بفرمائید.

    2. احتمال زیاد لازم باشد که باز هم به فهرست روش تولید و ماده سازنده، شناسه‌هایی را اضافه کنم، آیا امکان درخواست مجدد برای فراخوانی آنها و زحمت دوباره وجود دارد؟ یا اینکه همین الان فهرست را کامل کنم؟

    3. نکتۀ سوم مندرج در پیام (10:18 تاریخ 17 دی) که فرمودید: " اما به نظر می‌رسد که مناسب‌ترین روش برای ارجاع به آن‌ها از طریق P45 باشد. به این ترتیب آن‌ها مستقیما با آثار مرتبط خواهند بود نه با فعالیت تولید آن‌ها. در واقع از نظر جایگاه بیشتر شبیه به نوع اثر هستند و جا داشت که در همان فاز اول به آن‌ها بپردازیم." با این فهرست که منافاتی ندارد؟ در هر صورت باید شناسه‌ها را از موزه بریتانیا بازیابی می‌کردیم؟

    با احترام و سپاس فراوان بابت زحمات

     

    Materials--BM URI_1st ed.xlsx



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    18 دی 1397 11:00
    سلام،

    مشکل ظهور فعالیت‌های تولید زیر فعالیت‌های کشف با تعریف مجدد فرم ویرایش آثار حل شد. می‌توانید استفاده بفرمایید.

    1- همکاران عزیزم زحمت انتقال مواد سازنده را به پایگاه شما خواهند کشید.

    2- مشکلی نیست. هر چند اگر چنین انتقال‌هایی به یکبار انجام شوند احتمال خطا خیلی کمتر است. بهتر است فهرست کاملی تهیه بفرمایید تا موارد جدید آن منتقل شوند.

    3- خیر منافاتی ندارد. در هر صورت باید موجودیت‌ها از موزه بریتانیا منتقل شوند.

    موفق باشید.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    18 دی 1397 11:24

    سلام،

    ممنون از لطف شما.

    1 و 2. لطفا اجازه دهید که این فهرست را تکمیل کنم. سعی می‌کنم تا دو ساعت دیگر فهرست جدید را بفرستم.

    با احترام و سپاس



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    18 دی 1397 13:04

    سلام،

    به فهرست 17 تایی Material، ماده سازنده جدیدی اضافه نشد. لطفا فایل پیوست را ملاحظه فرمائید.

    الان روی فهرست روش تولید کار می‌کنم.

    با سپاس فراوان

    17 URIs of BM Materials.xlsx



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    18 دی 1397 14:28
    از همکاران عزیزم خواهش می‎کنم که فهرست شما را هم به پایگاه داده اضافه کنند.


    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    18 دی 1397 18:50
    سلام،

    می‌توانید مواد سازنده را به آثار خود اختصاص دهید



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    18 دی 1397 22:52

    سلام،

    ممنونم از لطف و زحمات همۀ شما بزرگواران.

    در مورد روش‌های تولید، چند سوال دارم:

    1. وقتی مجموعه‌ای از آثار که یک شناسه یکتا دارند (مثلا group of finger-rings)، آیا اختصاص یک URI (مثلا ...Production5) برای نشان دادن موجودیت تولید درست است؟

    2. وقتی یک اثر به چند روش (تکنیک) تولید شده، آیا اختصاص یک URI (مثلا ...Production5) برای نشان دادن موجودیت تولید درست است؟

    3. چه یادداشت شناسه‌هایی (Appellation) می‌توان برای فعالیت تولید در نظر گرفت؟ منظورم این است که هیچ ذهنیتی نسبت به اینکه چطور می‌شود یادداشتی برای موجودیت تولید در نظر گرفت؛ ندارم. در نسخه وب نمونه‌ای دیدم که برای رخداد تولید نوع Made وجود دارد که خودش شامل decorated و غیره است. ولی کارکردش و نحوه اختصاصش را با آنچه در پایگاه وشنوه دیدم، متوجه نشدم. این مورد را درباره رخداد birth و death هم داشتیم.

    4. در نسخه وب، یادداشت شناسۀ برخی از روش‌های تولید را نمی‌بینم، مثل glass technique. فقط URI آنها نمایش داده می‌شود.

    با سپاس فراوان و احترام

    پی‌نوشت 1. مشکلی در فایل اکسلم پیش آمد که باید با نسخه‌ای که ظهر کار می‌کردم، مقایسه‌ کنم. بنابراین نتوانستم شناسه‌های روش تولید (BM) را تکمیل و ارسال کنم. به امید خدا فردا صبح می‌فرستم.

    پی‌نوشت 2. سپاس ویژه بابت تنظیمات جدید در صفحه اصلی پایگاه.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 08:53

    سلام،

    12 روش تولید به فهرست قبلی که زحمت فراخوانی را کشیده بودید اضافه شد. سپاسگزار می‌شوم فایل پیوست را ملاحظه فرمائید.

    با احترام

    12 URIs of BM Techniques.xlsx



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 10:43

    سلام،

    عذرخواهی می‌کنم در فایل قبلی سه روش تولید را جا انداخته بودم. لطفا این فایل پیوست را درنظر بگیرید که حاوی 15 روش تولید است.

    با پوزش مجدد و سپاس

    15 URIs of BM Techniques.xlsx



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 12:21
    سلام،

    دوستان زحمت می‌کشند و روش‌های تولید شما را به پایگاه اضافه می‌کنند.

    1- در واقع با یکی ثبت کردن این گروه از آثار اذعان کرده‌ایم که اطلاعاتی که در مورد این گروه داریم واحد است. اگر چنین نبود ما آن‌ها جدا جدا ثبت می‌کردیم. با این وصف برای تولید این مجموعه هم باید یک فعالیت ثبت شود.

    2- اگر منظور اختصاص چند روش به یک فعالیت است بدون اشکال است. در یک فعالیت تولید می‌تواند چند روش مورد استفاده قرار گیرد چه اثر مرکب باشد و چه ساده.

    شاید سوال شما در این دو مورد را بتوان به شکل دیگری پرسید. اینکه اگر دو یا چند اثر (مثلا ring) وجود دارد که برای هر کدام روش متفاوتی در تولید استفاده شده است، آیا کار درستی کرده‌ایم که آن دو یا چند اثر را واحد دیده‌ایم. پاسخ به میزان دقتی از اطلاعات که مایلیم ثبت کنیم بستگی داریم ثبت کنیم. ما در زمان تعیین آثار بر اساس اطلاعاتی که در دسترس داشتیم تصیمیم گرفتیم که این آثار را به صورت مرکب ثبت کنیم.

    حالا هم اگر اطلاعات بیشتری به دست آمده باشد که آن تصمیم را تحت تاثیر قرار دهد، راه حلهایی برای بیشتر کردن دقت اطلاعات وجود دارد. اما گمان نکنم فعلا مورد نظر باشد. با ثبت اطلاعات به همین شکل شما بیان می‌کنید که گروهی از ringها توسط فعالیتی تولید شده‌اند و در آن فعالیت از چند روش مختلف استفاده شده است. در واقع چیزی که بیان نمی‌کنید دانستنی جزیی‌تر از آن فعالیت است (فعالیت‌های فرعی / زیرگروه) که به هر حال در دسترس هم نیست.

    3- اگر منظور شما را درست متوجه شده باشم، پرسش شما در این مورد است که یک فعالیت را به چه عبارتی می‌توان توصیف کرد. معمولا به جز url شناسه دیگری به این فعالیت‌ها اختصاص داده نشده است. اما هر شناسه‌ای که لازم داشته باشید می‌توانید برای این منظور استفاده کنید (مثلا عبارت "تولید اثر شماره فلان"). اما اینکه چنین عبارت کلی مفید باشد شک دارم. بنابراین شما هم می‌توانید به همان url اکتفا کنید. همین سوال را می‌توان در مورد خود اشیاء هم مطرح کرد. به جز موارد استثنا و شاخص (مثل "استوانه کوروش" یا "تابلو مونالیزا") آثار هم عنوان دیگری ندارند. موزه بریتانیا در فقدان وجود عنوان برای فعالیت‌ها تلاشی کرده تا url آن فعالیت را کمی مفیدتر کند. روشش این بوده که url فعالیت را بر مبنای url اثری قرار داده که فعالیت در مورد آن است. شکل آنرا ملاحظه کنید.

    هر فعالیت یک موجودیت مستقل تمام عیار است و تمام ویژگی‌های یک موجودیت بر آن هم قابل اطلاق است. از آن جمله نوع P2 و یاداشت P3 است. . نمونه  Made که به آن اشاره کردید از P2 برای توصیف بیشتر آن فعالیت استفاده کرده است. بعید می‌دانم شما چنین دانسته‌ای در مورد فعالیت داشته باشید. اما من مطالبی در فایل شما در مورد تولید دیدم که می‌تواند P3 فعالیت تلقی شود.

    4- بله مشکلی در نمایش اطلاعاتی وجود دارد که در عنوان آنها یکی از دو علامت ">"  و  "< " وجود دارد. به زودی اصلاح خواهد شد.

    موفق باشید.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 13:28

    سلام، 

    سپاس از زحمات دوستان.

    ممنون از لطف و توضیحا شما.

    1.  پس به همان شیوه URI فعالیت تولید را درج می‌کنم.

    2. متوجه شدم. 

    3. بله دقیقا منظورم همین بود. نمونه URI فعالیت موزه بریتانیا (http://qoqnus.nosa.com/nh...5b75a&k=1375854) را دیده بودم ولی نمی‌دانستم دلیلش این است. سپاس از توضیحات شما.

    فکر می‌کنم خیلی هم بعید در نظر نگیرید! والا با این شیوه که من ماده سازنده آثار را تعیین کردم، امیدوارم هیچ‌وقت هیچ موزه‌ای من را استخدام نکند! فقط مانده بود برگ درخت به عنوان ماده سازندۀ اشیاء در نظر بگیرم! در مورد دانسته‌های موجود در فایل که با P3 می‌توان توصیف کرد لطفا راهنمائی فرمائید. به جز زمان و مکان، بقیه اطلاعات فایل فکر می‌کنم در مراحل بعدی کار ثبت شوند. البته تعداد آثار هم هست.

    4. ممنون.

    5. یک شیرینی فسیل شده! در آثار داریم که روش تولید آن در تزاروس موزه بریتانیا هم نیامده، با اینکه تعداد آثار مشابه در پایگاه‍‌شان کم نیست. می‌توانیم "baked" را خودمان به عنوان روش تولید اضافه کنیم؟

    با سپاس و احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 17:44
    سلام،

    3- در فایل production_1st ed برای اثر n12 توضیحاتی در ستون Technique آمده بود که به نظرم شرحی بر تولید آمد. ممکن است برداشت من نادرست باشد.

    5- بله امکان اضافه کردن به فهرست روش‌های تولید هست. فقط به یاد داشته باشید موقع درج برای آن نوع BME2 Technique را انتخاب کنید.

     

     



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 17:55

    سلام و وقت بخیر،

    3. برداشت شما نادرست نیست. دقیقا شرح مراحل روش تولید اثر است ولی من نمی‌دانستم که می‌توانیم توصیفش کنیم. اتفاقا خیلی علاقه‌مندم که این دسته از دانسته‌ها را ثبت کنیم. 

    5. سپاس. چشم. حتما.

    6. بخش زیادی از موجودیت‌های فعالیت و روش‌های تولید را درج کردم. 

    با احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 18:38

    سلام،

    این اولین نتیجه به رسمیت شناختن وجود مستقل خانواده Eventها در سیستم است. به جای آنکه، آنطور که متداول است از آن تنها زمان و مکانش را آن‌هم به عنوان "طفیلی" وجود موجودیت دیگری به رسمیت بشناسیم (مثل اینکه رخداد تولد یک شخص را ندیده بگیریم و تنها تاریخ آنرا به صورت "تاریخ تولد" یک ویژگی از آن شخص در نظر بگیریم).

    وقتی رخداد را هم "شهروند درجه اول پایگاه داده" به حساب بیاوریم آنوقت امکان دارد که درباره خود آن هم اطلاعات بیشتری داشته باشیم. (مثلا اینکه در مورد رخداد تولید یک اثر نوع یا یادداشت یا هر اطلاع دیگری داشته باشیم).

    به محاوره ویرایش آثار شما فیلدی برای ثبت یادداشت رخداد تولید هم اضافه شد. می‌توانید از آن برای ثبت اطلاعات استفاده کنید.

     موفق باشید



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 18:45

    سلام،

    ممنونم. وقتی آخرین موجودیت production را ثبت می‌کردم متوجه شدم که فیلد یادداشت به محاوره اضافه شد. خیلی ممنونم از لطف شما.

    تفسیرتان از شهروند درجه اول بودن رخداد، بسیار عالی بود. دقیقا دنبال این بودم که بدانم هایلایت‌هایی که با رنگ آبی در متون دارم، در نهایت چطور باید ثبت شوند. یکی از مصداق‌هایش همین فیلدی است که اضافه شد.

    سپاس فراوان 



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    19 دی 1397 19:00

    سلام،

    شناسه http://qoqnus.nosa.com/resource/nik/technique1 را برای baked اضافه کردم ولی در فهرست نمایش داده نمی‌شود. ببخشید فکر می‌کنم خطا کردم.

    با سپاس و احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    22 دی 1397 15:22
    سلام،

    مورد baked به فهرست بازگشت. اگر خواستید مورد دیگری اضافه کنید چنین عمل کنید. موجودیت جدید را اضافه کنید، پیش از آنکه فهرست را بازخوانی کنید آنرا به ویرایش ببرید و در آنجا BME2 Techniqe را به آن نسبت دهید. دلیل اینست بنا به تعریف موزه بریتانیا، رابطه baked و BME2 Techniqe یک توصیفگر نیاز دارد که در محاوره درج قابل تعیین نیست و لازم است اینکار در محاوره ویرایش انجام شود.

    موفق باشید.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    22 دی 1397 15:30
    سلام،
    ممنونم از توضیح شما. اگر موردی بود، پس از دسترسی به سیستم، حتما امتحان می کنم.
    اگر امکان دارد لطفا برای مرحله بعد نیز راهنمایی فرمایید.
    با سپاس و احترام


    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    22 دی 1397 19:10
    سلام،

    آیا در خصوص تولید اثر اطلاعاتی باقی مانده که نیاز به ثبت آن داشته باشید؟ ماده سازنده چطور؟



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    22 دی 1397 19:24
    سلام و خسته نباشید،
    اطلاعات ماده سازنده را وارد کرده بودیم و به آثار هم منتسب شدند.

    در مورد تولید اثر:

    - اطلاعات کمی درباره زمان تولید آثار داریم که در فایل اکسل وارد کرده بودم، 

    - همچنین مکان تولید آثار را هم بنا داشتیم صرفا "ایران" درج کنیم، 

    - اطلاعاتی درباره کنشگران نداریم.

    با سپاس فراوان و احترام


    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    22 دی 1397 21:44
    ارسال توسط حجتی در 22 دی 1397 15:22
    سلام،

    مورد baked به فهرست بازگشت. اگر خواستید مورد دیگری اضافه کنید چنین عمل کنید. موجودیت جدید را اضافه کنید، پیش از آنکه فهرست را بازخوانی کنید آنرا به ویرایش ببرید و در آنجا BME2 Techniqe را به آن نسبت دهید. دلیل اینست بنا به تعریف موزه بریتانیا، رابطه baked و BME2 Techniqe یک توصیفگر نیاز دارد که در محاوره درج قابل تعیین نیست و لازم است اینکار در محاوره ویرایش انجام شود.

    موفق باشید.


    سلام،

    روش cooked را برای اثر موردنظر لازم نداشتم. اما برای درج موجودیت به روشی که فرمودید آن را به فهرست "روش تولید" اضافه کردم. ممنونم از راهنمایی شما. 

    فقط یک سؤال، آیا لازم است در محاوره درج موجودیت، درخت به صورت کامل مشاهده شود؟

    با احترام و سپاس



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    23 دی 1397 11:52

    ثبت اطلاعات زمانی فعالیت تولید به چند روش میسر است. یکی اینکه مانند فعالیت‌های کشف بازه زمانی مناسب تعریف کرده به آن نسبت دهیم. در مواردی که اطلاعات با این دقت در دسترس نیستند باید از روشی عمل کنیم که در موزه بریتانیا استفاده شده است. در این روش یک دوره زمانی به رخداد از طریق P10 نسبت داده می‌شود. برای مورد اول باید فهرست بازه‌های زمانی را تکمیل کنید. برای مورد دوم لازم است دوره‌های زمانی مرتبط را مشخص کنید. با مشخص شدن فهرست این دوره‌های زمانی می‌توانیم آنها را از موزه بریتانیا فراخوانی و به فعالیت‌ها منسوب کنیم.

    برای مورد اول همکاران عزیزم لطف می‌کنند و در فرم ویرایش آثار امکان ثبت بازه زمانی رخداد تولید را، مشابه با رخداد کشف (از طریق P4) فراهم می‌کنند.

    متوجه سوال دوم شما در مورد ملاحظه درخت نشدم. لطفا بیشتر توضیح بدهید.

    موفق باشید.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    23 دی 1397 13:34

    سلام،

    ببخشید من متوجه توضیح شما نشدم. لطفا ببینید با این توضیح برداشتم درست است:

    1. در فایلم یک ستون Production date دارم که فکر می‌کنم منظور شما از بازه زمانی (E52) همین است. مشابه آنچه درباره فعالیت کشف داشتیم.

    2. همچنین در فایلم یک ستون Cultures/ Periods/ Dynasties دارم که فکر می‌کنم منظور شما از دوره‌های زمانی (E4) همین است.

    3. URIهای موزه بریتانیا را از چه مستندی در ققنوس استخراج کنم؟ 

    4. منظورم در همان محاوره درج موجودیت است. در این مورد خاص عرض می‌کنم که واضح‌تر بیان کرده باشم. وقتی که نوع موجودیت را E55 انتخاب کردیم و بعد هم در محاوره ویرایش، قرار است که توصیفگر (BME2 Technique) را انتخاب کنیم، چه ضرورتی دارد که درخت نوع موجودیت را در محاوره درج ببینیم؟ فکر می‌کنم بودن درخت نوع موجودیت در محاوره درج باعث شد که من خطا کنم و همانجا (BME2 Technique) را انتخاب کنم، با این تصور که فرآیند افزودن موجودیت جدید را درست طی کردم. ولی در نهایت موجودیت جدید را در فهرست نمایش نداشتم. آنچه در این بند نوشتم، تصور من درباره فرایند افزودن موجودیت جدید با وجود توصیفگر است و شاید هم به کل اشتباه برداشت کرده‌ام.

    با سپاس و احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    23 دی 1397 16:38
    سلام،

    1- بله کاملا درست است.

    2- بله کاملا درست است.

    3- در واقع مستند مستقل دوره‌های زمانی در دسترس قرار ندارد. می‌توانید از هدیه ققنوس به این منظور استفاده کنید.

    4- هنگامی که از درخت استفاده می‌کنید با یک انتخاب دو چیز را برای موجودیت خود تعیین می‌کنید یکی kind موجودیت است (در این مورد E55) و دیگری type موجودیت (در این مورد BME2 Technique). منظور از type اشاره به P2 است. انتخاب اولی اجباری و دومی اختیاری است. type موجودیت در این روش از مجموعه محدودی انتخاب می‌شود که در درخت ظاهر شده است. این درخت در جای دیگری از برنامه تنظیم می‌شود.

    بازشونده طبقه در این محاوره هم type (همان P2) را برای موجودیت شما انتحاب می‌کند. اما اینبار مقادیر از مجموعه دیگری انتخاب می‌شوند. این‌ها مواردی هستند که پیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

    اما هیچ کدام از این دو، امکان درج P137 را ایجاد نمی‌کنند. موزه بریتانیا به P137 تکیه کرده است. این رابطه می‌تواند توصیف‌گر داشته باشد. توصیفگر این رابطه را هم inScheme تعیین شده است. با این وصف امکان درج  P137+isScheme از طریق محاوره درج وجود ندارد. به همین خاطر است که آن‌را به محاوره ویرایش که امکان این درج را دارد موکول می‌کنیم. فهرست هم بر همین مبنا طراحی شده و همین شرط را از موجودیتی که فهرست می‌کند انتظار دارد. به این ترتیب اگر بعد از درج و قبل از ویرایش فهرست را بازخوانی کنید سطر جدید (کامل نشده) دیگر در فهرست نخواهد بود.برای همین است که از شما می‌خواهیم بدون فراخوانی آنرا به فضای ویرایش ببرید و همانجا شرایط ظهور و باقی ماندن در فهرست را برای آن فراهم کنید.

    امیدوارم توضیح گویا باشد



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    23 دی 1397 19:00

    سلام،

    1-3. لطفا فایل پیوست که حاوی ده URI دوره‌های زمانی موزه بریتانیاست را ملاحظه فرمائید. فکر می‌کنم به یادداشت P3 هم احتیاج داشته باشیم.

    بازه‌های زمانی را هم مرتب و تکمیل خواهم کرد. (از timespan17 باید URIها را تعریف کنم).

    4. خیلی ممنونم از توضیحات شما. احتمالا در جلسه‌ای حضوری منظورم از این پرسش را خواهم گفت. 

    با سپاس و احترام

    10 URIs of BM Periods.xlsx



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    24 دی 1397 00:50

    سلام،

    سعی کردم، فهرست پیوست را با مشخص کردن بازه‌های زمانی مطابق الگوی موزه بریتانیا تکمیل کنم. ممنون می‌شوم ملاحظه فرمائید.

    با سپاس و احترام

    Production Dates URIs.xlsx



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    24 دی 1397 12:53

    سلام و وقت بخیر،

    از زحمات و لطف شما برای به روز رسانی فرم‌ها و فراخوانی بسیار سپاسگزارم.

    در فهرست دوره‌های زمانی یک خطا کردم و شناسۀ

     Early Islamic 

    http://collection.british.../id/thesauri/x102366

    را اشتباه درج کردم. ممنون می‌شوم اگر امکان دارد این شناسه را نیز فراخوانی کنید تا فهرست 10 تایی باشد. اگر امکان‌پذیر نیست می‌توانم از دوره زمانی Islamic استفاده کنم.

    با سپاس و عذرخواهی بابت زحمت مجدد



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    24 دی 1397 13:47
    سلام روز بخیر

     

    مورد ذکر شده فراخوانی شده و  به لیست افزوده شد.

    موفق باشید



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    24 دی 1397 14:08

    سلام،

    ممنونم از لطف شما سرکار خانم رمضانی.

    با احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    24 دی 1397 15:28

    سلام و خسته نباشید،

    مکان و دوره‌های زمانی تولید را برای آثار درج کردم. ممنون می‌شوم درباره درج بازه‌های زمانی راهنمائی فرمائید.

    با سپاس و احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    24 دی 1397 17:21
    سلام،

    موضوع بازه‌های زمانی فعالیت‌های تولید مثل بازه‌های زمانی فعالیت‌های کشف است. در مواردی که بخواهید زمان یک فعالیت را دقیق‌تر از آنچه توسط دوره‌های زمانی مشخص می‌کنید تعیین کنید می‌توانید از آن استفاده کنید. فعالیت‌های کشف فعالیت‌های معاصر بودند و بازه‌های زمانی مربوط به آن‌ها به دوران اخیر مربوط بود. اما این بازه‌های جدید معمولا به گذشته دور تعلق دارند. اما این تفاوت ساختاری میان این دو ایجاد نمی‌کند. اگر بخواهید از این امکان استفاده کنید باید بازه‌های زمانی مورد نظر خود را به فهرست بازه‌های زمانی اضافه کنید و بعد در ویرایش اثر آن بازه‌های زمانی را به فعالیت تولید مربوطه منسوب کنید.

    اگر درست به خاطر داشته باشم بازه‌های زمانی رخداد کشف را در محاوره ویرایش اثر درج (و نه انتخاب) می‌کردید. اینبار درج را در فهرست جداگانه بازه‌های زمانی انجام دهید و در محاوره ویرایش آن‌ها را انتخاب کنید.

    موفق باشید.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    24 دی 1397 17:51

    سلام،

    ممنونم از توضیحات شما. بله، این مراحلی را که فرمودید برای فعالیت کشف انجام دادیم ولی من فکر می‌کردم که برای این فعالیت (تولید) بازه‌های زمانی تقویمی (قسمت پائین فرم) را استفاده خواهیم کرد.

    با سپاس و احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    25 دی 1397 09:02
    سلام،

    واقعیت اینست که در مورد این دسته از فعالیت‌ها احتمال استفاده از بازه‌های تقویمی حتی کم‌تر هم هست. به این خاطر که بازه زمانی مربوط به این فعالیت به گذشته‌های دورتر و حتی پیش از زمان تقویم باز می‌گردد و اطلاعات غیردقیق‌تر هم هست. اطلاعات این بخش به P81 , P82 مربوط می‌شود. اگر کنجکاو هستید می‌توانید بدون ذخیره کردن از آن استفاده کنید ولی این اطلاعات، در حال حاضر، چیزی هم به دانسته‌ها یا پردازش‌هایی که انجام می‌دهیم اضافه نمی‌کند. پس پیشنهاد می‌کنم زمان فعلی را صرف آن‌ها نکنیم.

    موفق باشید



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    25 دی 1397 12:49

    سلام،

    ممنونم از توضیحات شما. 

    فرمت درج اطلاعات تاریخ را نتوانستم مانند موزه بریتانیا وارد کنم. حروف و اعداد جا به جا می‌شدند. خود موزه بریتانیا هم شکل علمی درج تاریخ‌های میلادی (قبل و بعد از میلاد) را به درستی رعایت نکرده است. بدون ذخیره کردن متوجه نشدم چه اتفاقی می‌افتد شاید بعدا لازم شد که استفاده کنیم.

    بازه‌های زمانی را وارد کردم ولی دو نکته وجود دارد:

    1. من در ثبت نوع شناسه timespan36 خطا داشتم و به جای E49 از E50 استفاده کردم. کلیدش در سیستم 1310 است.

    2. در محاوره مشخصات اثر بعد از ذخیره بازه زمانی برای هر اثر، بازه زمانی تولید نیز در بازه زمانی کشف نمایش داده می‌شود.

    با سپاس و احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    25 دی 1397 13:47
    سلام،

    دشواری در تعیین عبارت‌های بازه‌های زمانی به دلیل ترکیب شدن عدد و حرف ایجاد می‌شود. اما به نظر می‌رسد بازه‌های زمانی شما کاملا خوانا هستند و شما یک شکل واحد را در تمامی آن‌ها به کار گرفته‌اید. موزه بریتانیا هم، احتمالا در زمان‌های متفاوت و توسط تیم‌های مختلف، استانداردهای متفاوتی را برای این عبارت‌ها به کار گرفته است.

    1- شناسه مورد نظر حذف شد و شما می‌توانید دوباره شناسه صحیح را وارد کنید.

    2- این مشکل از تفعریف فرم نمایش است و دوستان زحمت اصلاح آن را خواهند کشید.

     

    موفق باشید.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    25 دی 1397 14:00

    سلام،

    بر سر نوشتن BC و BCE؛ و AD و CE اختلاف هست. در متون من هم هر دوشکل آن استفاده شده است. اما نکته این است که باید BC پیش از عدد و AD پس از عدد درج شود. اما من هردو را پیش از عدد درج کردم.

    1 و 2. سپاسگزارم. محاوره مشخصات اثر هم اصلاح شده است. ممنونم از زحمات دوستان

    در صورت امکان لطفا برای مرحله بعدی راهنمائی فرمائید.

    با احترام و سپاس



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    25 دی 1397 18:21
    سلام،

    اگر این فاز را پایان یافته تلقی کنیم باید به فاز بعد برویم که به Object Content تعلق دارد. اینجا منظور محتوای انتزاعی یا Conceptual است که اثر فیزیکی آنرا حمل می‌کند. مثلا داستان فیزیکی یک تابلو نقاشی از داستان محتوای انتزاعی که توسط آن حمل می‌شود جداست. تصاویر، نگاره‌ها، حکاکی‌ها، نمادها و نشانه‌هایی که بر روی یک اثر وجود دارد را محتوای آن می‌دانیم. نمی‌دانم اصولا در اطلاعات شما چنین ماهیتی وجود دارد یا خیر.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    25 دی 1397 21:40

    سلام،

    من فکر می‌کنم که اطلاعات این فاز پایان یافته باشد، اگر به نظر شما اطلاعاتی باید اضافه شود لطفا راهنمائی فرمائید.

    اطلاعاتی را در ستون inscription فایل vashnave objects درج کرده‌ام و منظورم همین نوع از اطلاعات مورد اشاره شماست.

    با احترام و سپاس



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    26 دی 1397 14:43
    سلام،

    رابطه فضای فیزیکی و فضای انتزاعی در مدل از طریق P128 و P65 برقرار می‌شود. لازم است از میان عبارات ستون Inscription شما موجودیت‌هایی را تشخیص داده و استخراج کنید. این موجودیت باید از خانواده E90 باشد. اگر موجودیتی که تشخیص می‌دهید از خانواده E36 هم باشد باید رابطه P65 مورد استفاده قرار گیرد و اگر چنین نباشد رابطه P128 جواب است.

    الگوی موزه بریتانیا چنین بوده که سه دسته از چنین موجودیت‌های تشخیص داده است. دسته اول تصاویری هستند که بر روی اثر نقش بسته‌اند و آن‌ها را لایق ثبت دانسته‌اند. در مورد آثاری مثل آلبوم‌ها یا پوستر‌ها یا تابلوها تشخیص چنین تصاویری ساده است. دسته دوم دست‌نوشته‌ها (E34) هستند که طیق تعریف عبارت از متن‌هایی هستند که جنبه بصری آن‌ها هم اهمیت دارد. مواردی مثل خوش‌نویسی‌ها و حکاکی‌ها از این دسته هستند. دسته سوم هم از نوع E73 هستند.

    این موجودیت‌ها اولا خود بر وجود آن محتوا دلالت دارند. همچنین گاهی مبنایی برای ثبت اطلاعات دیگری هم هستند. مثلا اگر قرار بوده موضوعی برای یک اثر ثبت شود، یک E90 واسط اثر فیزیکی و آن موضوع شده است. چرا که معنایی ندارد برای یک اثر فیزیکی موضوعی قائل شویم.

    تشخیص این موارد کار ساده‌ای نیست. در این میان تشخیص تصاویر از همه ساده‌تر به نظر می‌آید. من پیشنهاد می‌کنم از این موارد شروع کنیم. یعنی اینکه آثاری را مشخص کنیم که حامل تصویری هستند و به آن تصویر رسمیت دهیم.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    26 دی 1397 15:22

    سلام و خسته نباشید،

    خیلی ممنونم. با توضیحات شما، فکر می‌کنم بخش قابل توجهی از نمودارم اشتباه است. سعی می‌کنم که این سه دسته اطلاعات را مشخص کنم (البته با اولویت شناسایی دسته اول). فقط آیا موجودیت‌های دسته اول (که فرمودید تشخیص‌شان ساده‌تر است) از خانواده E36 هستند که شامل E37 و E38 هم می‌شوند؟

    فقط امکان دارد که مباحث فاز پنجم را در موضوع دیگری در فروم ادامه دهیم؟

    سپاس از لطف شما



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    26 دی 1397 16:25
    بله در مبحث محتوای آثار ادامه می‌دهیم.


    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    26 دی 1397 16:35
    سپاسگزارم.


    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    28 خرداد 1398 00:20

    سلام،

    لطفا نمودار مربوط به تکنیک را ملاحظه فرمائید.

    با احترام

    NewTechnique_Class_Instance_Diagrams_Final.rar



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    28 خرداد 1398 11:22
    سلام،

    حقیقتا این نمودار آنقدر شلوغ است که خواندش برای من دشوار است. فکر کنم اطلاعات اضافی زیادی در آن هست که مانع می‌شود که بتوان در زمان معقول بر اصل نیت شما متمرکز شد.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    28 خرداد 1398 16:06

    سلام،


    چشم. اصلاحش می‌کنم. ممنونم از راهنمائی شما.


    با احترام



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    03 تیر 1398 15:53

    سلام،

    لطفا نمودار جدید فعالیت تولید (در اولین سطح) را در فایل پیوست ملاحظه فرمائید.

    با احترام و سپاس فراوان

    Production.rar



    ---