انجمن‌های پشتیبانی

آخرين ارسال 05 مرداد 1398 12:45 توسط Niknia
مرحله 6. سرپرستی، حفاظت و مالکیت
31 پاسخ
مولف پيغام ها


کاربر ارشد


کاربر ارشد


--
25 خرداد 1398 17:07

    سلام،

    لطفا فایل پیوست را ملاحظه فرمائید. حاوی چهار برگه است. دو برگۀ اول مربوط به E21 (اولی class diagram و دومی Instance diagram) دو برگۀ دوم مربوط به E40 (اولی class diagram و دومی Instance diagram) است.

    در مورد E21 سعی کردم تاجایی که صفحه جا دارد جزئیات را درج کنم اما در مورد E40 جزئیات خیلی کمتری را درج کردم. نمی‎‌دانم تا چه سطحی درج موجودیت‌ها و روابط را ترسیم کنم. 

    ممنون می‌شوم در صورت امکان راهنمائی فرمائید.

    با احترام و سپاس فراوان

    پی‌نوشت. سایر نمودارها را به مرور در انجمن مرتبط با همان موضوع ارسال خواهم کرد.

    NewActor_Class_Instance_Diagrams_Final.rar



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    25 خرداد 1398 18:49
    سلام،

    زحمت زیادی کشیده‎اید.

    1- یک class diagram به طور بالقوه می‎تواند آنچنان گسترده شود که تمام فضای مدل شما را در بر بگیرد. به همین خاطر باید برای بیان یک هدف مشخص و برای مخاطب معلوم آنرا بالفعل کنید. در غیراینصورت آنقدر اطلاعات در آن خواهید گنجاند که عملا بدون استفاده خواهد شد. در نمودار E22 به نظرم "عمق همسایگی" را زیاد در نظر گرفته‎اید. مثلا

    E22 ---> P137+Q -----> E55 -----> P2 -----> E55 -----> P2 -----> E55 ----> P102 -----> E35 -----> P3

    واقعا مخاطب را از موضوع بحث دور می‎کند. توجه داشته باشید که دنبال کردن این مسیرها برای کسانی که به اندازه شما به آن‌ها عادت ندارند زیاد ساده نیست.

     

    2- از طرف دیگر Instance diagramها مشکل نامحدود بدون را ندارند چرا که دامنه آن‎ها توسط اطلاعات آن Instance محدود می‎شود. خود instance حدود و ثغور نمودار را تعیین می‎کند. چون در آن از چیزی بالقوه صحبت نمی‎شود بلکه چیزی بالفعل به تصویر کشیده می‎شود. به این خاطر برای مخاطب گویاتر هستند. اما از سوی دیگر به همین خاطر ممکن است نتوانند تمام "پتانسیل" را بازنمایی کنند. در هر صورت در یک shot نخواهید توانست تمام پتانسیل را معرفی کنید. شاید دو یا چند instance دیاگرام با "حداکثر تفاوت ممکن" ابزار بهتری برای ارتباط با مخاطب تازه باشد تا یک class diagram. مطالعه دیاگرام خانم Boyce به نظرم خواناست. البته بند بعد را هم ببینید.

    3- در این مدل و در ققنوس شناسه‌ها به عنوان یک موجودیت مستقل در نظر گرفته می‎شوند و نه، آنطور که متعارف است، طفیلی یک موجودیت دیگر. این طرز نگاه برای بیشتر مخاطبان شما کاملا جدید است و جا دارد که یکبار به طور جداگانه به آن پرداخته شود (بدون آنکه بر رده شناسه یا موجودیت و تنوع آن تاکید شود). اگر چنین بیان مستقلی در مورد شناسه‌ها داشته باشید که مطلب را جا بیندازد آنوقت لازم نیست در هر دیاگرام دوباره و چندباره آنرا ذکر کنید. آنوقت مثلا در نمودار E22 تعداد المان‌های شما دست کم تا نصف کاهش پیدا می‎کند و خواناتر می‌شود.

    4- برای بیان جایگاه شناسه بند قبل باید یکی از رده‎‎ها را بهانه کنید. مثلا همین E22 می‎تواند یک گزینه باشد. نمودارهایی (instance diagram و/یا class diagram) بکشید که در آن "فقط" بر شناسه‌های E22 تمرکز کرده‎اید. با کمک آن موضوع وجود و استقلال شناسه را مطرح کرده و جا بیندازید و در آخر به دیگر رده‌ها هم تعمیم دهید. بعد از آن، در دیگر نمودارها مخاطب وجود شناسه برای هر موجودیت را فرض خواهد گرفت و دیگر لازم نخواهد بود جزییات هر شناسه را هر بار جداگانه طرح کنید. دست بالا در نمودارهای بعدی فقط کافی است اشاره‌ای به تنوع رده شناسه‎‌ها داشته باشید.

     

    موفق باشید.



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    25 خرداد 1398 19:14

    سلام و خسته نباشید،

    خیلی ممنونم از شما بابت توضیحات مفصل.

    1. بله حق با شماست ولی این نتیجۀ درست خواندن نمای تخصصی است که لذت‌بخش بود. چشم، محدودۀ موجودیت را کوچکتر می‌کنم.

    2-4. ممنونم از توضیحات شما، برای شناسه‌ها نمودار پیوست را ترسیم کردم، ولی نمی‌دانم چطور باید از یک نمودار Package شدۀ از قبل آماده (مثل همین نمودار شناسه‌های مورد اشاره شما) در نمودارهای دیگر استفاده کنم؟ 

    با وجود این، مطابق پیشنهاد شما، یکبار شناسه‌های E22 را رسم می‌کنم تا بعد تصمیم بگیریم، چطور از آن‌ها در نمودارهای دیگر استفاده کنم. 

    با احترام و سپاس فراوان

    Appellation.rar



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    26 خرداد 1398 08:44
    سلام،

    من راهی برای استفاده از یک نمودار در نمودار دیگر، به خصوص وقتی رسانه کاغذ باشد، سراغ ندارم. اما نیازی هم به آن نیست. همانند متن، که شما نمی‎توانید تمام صحبت‎های خود را در یک جمله یا بند بیاورید، در نمودار هم چنین است. در واقع شما به پیوستگی ذهن خواننده در طول مطالعه مطلبتان تکیه می‎کنید. اینکه برای درک یک بند از نوشته شما بند پیشین را مطالعه کرده و در یاد داشته باشد. اینجا هم در نمودارهای بعدی باید فرض کنید که مخاطب نمودار پیشین شما را مطالعه کرده و حقیقت آنرا درک کرده است.

    موفق باشید



    کاربر ارشد


    کاربر ارشد


    --
    26 خرداد 1398 08:46

    سلام،

    سپاسگزارم از پاسخ شما.

    با احترام

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
    صفحه 1 از 712345 > >>