بله شهرتهای دیگر را میتوانید اضافه کنید اما چنین عمل کنید. بعد از تایید محاوره درج، شهرت جدید به فهرست شما اضافه میشود. پیش از آنکه فهرست را بازخوانی کنید، مورد جدید را انتخاب کرده به ویرایش ببرید. لازم است در محاوره ویرایش تغییری بدهید تا آنچه درج کردهاید "واقعا" تبدیل به شهرت جدید شود. نوع را ویرایش کنید. و در درخت سمت راست inScheme را انتحاب کنید. مقدار نوع به رنگ آبی درخواهد آمد. این به این معنی است که شما رابطه شهرت با نوع آن را که در توسط محاوره درج به P2 تنظیم شده بود، به رابطه P137 با توصیفگر inScheme تبدیل کردهاید. سپس ویرایش را ذخیره کنید. این ویرایش باعث میشود که شهرت درج شده توسط شما پس از این به درستی در فهرست ظاهر شود.
2- میتوانید همه افراد را مشخص کنید. این که هر کدام چه نقشی داشته اطلاعات است که ممکن است در دسترس نباشد. اتفاقا یکی از دلایلم برای دو مرحله کردن کار اشاره به همین امر بود. تا این مرحله شما رابطه کنشگران با فعالیتها را با "درجهای مشخصی از دقت" بیان کردهاید. برای درجهای از دقت تا همینجا میتوانست کافی باشد. یعنی اینکه شما اساسا به فهرست نقشها و نحوه تعلق آنها نپردازید. تعیین نقشها (که پیشتر انجام دادهاید) و اختصاص آنها (که بعدتر انجام خواهیم داد) در واقع بالاتر بردن دقت دانستنیمان در خصوص فعالیتها و افراد است. دقتی که البته هیچگاه به "صد" نخواهد رسید. اینجا با چیزی طرف هستیم که اجانب برای آن عبارت shades of grey را به کار میبرند. بیشتر هم در این مورد صحبت خواهیم کرد.
3- بسیاری از اطلاعات دیگر در مورد اشخاص (مثل affiliation آنها) را میتوان اطلاعات تکمیلی آنها دانست. حقیقت آنست برای این اطلاعات انتهایی متصور نیست. باید معیاری تعیین کنید که تا کجا میخواهید پیش بروید. مثلا برای این پرسش فرضی که چرا نام پدر اشخاص را در سیستم ندارید باید پاسخی داشته باشید. مثلا یک معیار میتواند شمول آن اطلاعات در دایره اسناد شما باشد. یعنی اگر اطلاعی آنجا وجود ندارد در سیستم هم نخواهد آمد. یک معیار دیگر میتواند ارزیابی شما از زمانتان برای انجام کار باشد. یعنی اینکه بگویید من تا فلان زمان لازم دارم که کار ورود اطلاعات را پایان دهم و بر این اساس تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را در محدود کارتان بگنجانید یا آنها را اولویتبندی کنید. به هر اگر معیار شما لازم بدارد که این اطلاعات را اضافه کنید باید سازمان را در فهرست کنشگران اضافه که کنید و بعد از رابطه سرگروهی اشخاص استفاده کنید و اشخاص را زیرگروه سازمان متبوع خود قرار دهید.
4- همکاران عزیزم تغییرات لازم برای ثبت تولد و وفات را خواهند داد.
متشکرم
پ.ن: .... در درخت سمت "چپ" inScheme را ....